Regular or irregular? Ćwiczenia.
Zestaw ćwiczeń z języka angielskiego z wykorzystaniem zestawu:
Poniższe ćwiczenia pozwalają w aktywny sposób utrwalić wiedzę i umiejętności z zakresu szybkiego rozróżniania czy wyraz jest czasownikiem regularnym czy nieregularnym. Warto sięgnąć po załączone karty pracy kiedy chcemy się upewnić, że uczniowie zrozumieli różnicę i zapamiętali do której grupy dany wyraz należy.
Poniższe karty pracy można wykorzystać jako przerywnik w toku lekcji lub metodę aktywizującą na początku kolejnej lekcji. W tym przypadku, przed rozdaniem kart pracy, warto sprawdzić czy dzieci pamiętają znaczenie słów ‚regular’ i ‚irregular’.
Nauczyciel rozdaje karty pracy uczniom, dzieci mogą pracować indywidualnie lub w parach. Dzieci mając przed sobą swoją kartę pracy samodzielnie analizują każdy wyraz i umieszczają nad nim walec w odpowiednim kolorze. Na koniec nauczyciel razem z dziećmi sprawdza poprawność wykonania zadania.
Uwaga:
- Dobrze, by rozwiązywać po jednym zadaniu, układać po jednym klocku – wtedy uczeń częściej będzie czytał poszczególne wyrazy.
- Pozwólmy dzieciom spacerować przy tym zadaniu po klasie. Dziecko idąc za każdym razem po kolejny klocek wykona więcej ruchu aniżeli biorąc garść elementów do ręki i siadając ponownie w ławce.
- Jeżeli w klasie jest większa liczba dzieci a mniejsza liczba walców, uczniowie mogą wykorzystać do pracy inne kolory walców. Wtedy na górze karty pracy w lewym i prawym górnym rogu układają odpowiednie kolory jako wyznaczniki regular/ irregular.