Regular or irregular? Ćwiczenia.

Zestaw ćwiczeń z języka angielskiego z wykorzystaniem zestawu:

Poniższe ćwiczenia pozwalają w aktywny sposób utrwalić wiedzę i umiejętności z zakresu szybkiego rozróżniania czy wyraz jest czasownikiem regularnym czy nieregularnym. Warto sięgnąć po załączone karty pracy kiedy chcemy się upewnić, że uczniowie zrozumieli różnicę i zapamiętali do której grupy dany wyraz należy.

Poniższe karty pracy można wykorzystać jako przerywnik w toku lekcji lub metodę aktywizującą na początku kolejnej lekcji. W tym przypadku, przed rozdaniem kart pracy, warto sprawdzić czy dzieci pamiętają znaczenie słów ‚regular’ i ‚irregular’.

Nauczyciel rozdaje karty pracy uczniom, dzieci mogą pracować indywidualnie lub w parach. Dzieci mając przed sobą swoją kartę pracy samodzielnie analizują każdy wyraz i umieszczają nad nim walec w odpowiednim kolorze. Na koniec nauczyciel razem z dziećmi sprawdza poprawność wykonania zadania.

Uwaga:

  1. Dobrze, by rozwiązywać po jednym zadaniu, układać po jednym klocku – wtedy uczeń częściej będzie czytał poszczególne wyrazy.
  2. Pozwólmy dzieciom spacerować przy tym zadaniu po klasie. Dziecko idąc za każdym razem po kolejny klocek wykona więcej ruchu aniżeli biorąc garść elementów do ręki i siadając ponownie w ławce.
  3. Jeżeli w klasie jest większa liczba dzieci a mniejsza liczba walców, uczniowie mogą wykorzystać do pracy inne kolory walców. Wtedy na górze karty pracy w lewym i prawym górnym rogu układają odpowiednie kolory jako wyznaczniki regular/ irregular.