Have got or has got? Ćwiczenia.
Zestaw ćwiczeń z języka angielskiego z wykorzystaniem zestawu:
Poniższe ćwiczenia pozwalają w aktywny sposób utrwalić wiedzę i umiejętności z zakresu sprawnego rozróżniania czy po podanym wyrazie stosujemy formę ‚have got’ czy ‚has got’.
Poniższe karty pracy można wykorzystać jako przerywnik w toku lekcji lub metodę aktywizującą na początku kolejnej lekcji.
Nauczyciel rozdaje karty pracy uczniom, dzieci mogą pracować indywidualnie lub w parach. Dzieci mając przed sobą swoją kartę pracy samodzielnie analizują każdy wyraz i umieszczają nad nim walec w odpowiednim kolorze lub wybrani uczniowie czytają na głos wyraz, a pozostali podnoszą do góry walec w kolorze, który uznają za właściwy, nauczyciel może poprosić o uzasadnienie wyboru, wtedy zyskuje pewność, że dziecko rozumie swoją odpowiedź.
Uwaga:
- Dobrze, by rozwiązywać po jednym zadaniu, układać po jednym klocku – wtedy uczeń częściej będzie czytał poszczególne wyrazy.
- Pozwólmy dzieciom spacerować przy tym zadaniu po klasie. Dziecko idąc za każdym razem po kolejny klocek wykona więcej ruchu aniżeli biorąc garść elementów do ręki i siadając ponownie w ławce.
- Jeżeli w klasie jest większa liczba dzieci a mniejsza liczba walców, uczniowie mogą wykorzystać do pracy inne kolory walców. Wtedy na górze karty pracy w lewym i prawym górnym rogu układają odpowiednie kolory jako wyznaczniki have got/ has got.