Have got or has got? Ćwiczenia.

Zestaw ćwiczeń z języka angielskiego z wykorzystaniem zestawu:

Poniższe ćwiczenia pozwalają w aktywny sposób utrwalić wiedzę i umiejętności z zakresu sprawnego rozróżniania czy po podanym wyrazie stosujemy formę ‚have got’ czy ‚has got’.

Poniższe karty pracy można wykorzystać jako przerywnik w toku lekcji lub metodę aktywizującą na początku kolejnej lekcji.

Nauczyciel rozdaje karty pracy uczniom, dzieci mogą pracować indywidualnie lub w parach. Dzieci mając przed sobą swoją kartę pracy samodzielnie analizują każdy wyraz i umieszczają nad nim walec w odpowiednim kolorze lub wybrani uczniowie czytają na głos wyraz, a pozostali podnoszą do góry walec w kolorze, który uznają za właściwy, nauczyciel może poprosić o uzasadnienie wyboru, wtedy zyskuje pewność, że dziecko rozumie swoją odpowiedź.

Uwaga:

  1. Dobrze, by rozwiązywać po jednym zadaniu, układać po jednym klocku – wtedy uczeń częściej będzie czytał poszczególne wyrazy.
  2. Pozwólmy dzieciom spacerować przy tym zadaniu po klasie. Dziecko idąc za każdym razem po kolejny klocek wykona więcej ruchu aniżeli biorąc garść elementów do ręki i siadając ponownie w ławce.
  3. Jeżeli w klasie jest większa liczba dzieci a mniejsza liczba walców, uczniowie mogą wykorzystać do pracy inne kolory walców. Wtedy na górze karty pracy w lewym i prawym górnym rogu układają odpowiednie kolory jako wyznaczniki have got/ has got.